Always remember that you are in this temporal life to discover your immortal self

luni, 28 martie 2022

How the soul can be seen

(în varianta originală, mai jos)

In order to see his divine Soul, identical with the original To be, which by its mere awareness provides all joys and covers all needs, man must subject himself to certain austerities, otherwise Existence will force him to live them through increasing mental pressures and various bodily diseases.
In debauchery, luxury and comfort the Soul can never be seen!
Before deciding to take on different bodies to experience Life through the senses the Soul created an eternal and idestructible law, which translated into human words sounds something like this: If I fail to see myself, in the form in which I shall find myself, because of the illusions that will be deposited layer upon layer upon me then let ever greater physical and psychic pressures intervene upon me until I am forced to do so! And may I only then see that I am immortal, perfect and eternally happy!



Pentru a-și vedea Sufletul divin, identic cu A fi, cel care prin simpla lui conștientizare oferă toate bucuriile și acoperă toate necesitățile, omul trebuie să se supună singur la anumite austerități, altminteri Existența îl va obliga să le trăiască prin presiuni psihice tot mai mari și prin diferite boli ale corpului.
În desfrâu, lux și confort Sufletul nu poate fi văzut niciodată!
Înainte de a hotărî să ia diferite corpuri pentru a experimenta Viața prin intermediul simțurilor Sufletul a creat o lege eternă și idestructibilă, care tradusă în cuvintele oamenilor sună cam așa: Dacă nu voi reuși să mă văd pe sine, în forma în care mă voi afla, din cauza iluziilor care se vor depune strat peste strat peste mine atunci fie ca asupra mea să intervină presiuni fizice și psihice tot mai mari până ce voi fi obligat să o fac! Și fie ca doar atunci eu să văd că sunt nemuritor, perfect și etern fericit!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu